Wednesday, October 3, 2012

2nd Step



Perlayaran semester 2 bermula dengan berita buruk. Keputusan atau pointer yang rendah telah menyebabkan aku tergolong dalam golongan yang kalah / LOSER.




Kem KACA khas untuk pelajar yang mendapat pointer 2.5 kebawah diadakan untuk membina kesedaran dan keinsafan untuk lebih berjaya pada masa akan datang.
Well , frankly speaking , dari last sem lagi aku dah menyesal and berjanji untuk berubah , tapi nak buat macam mane , name dah ade dalam list. Terpakse la join…~

Pada ketika itu , aku dapat rase kan bahawa classmate aku sume UNDERESTIMATE atau pandang rendah terhadap keupayaan aku.
Aku terasa dipinggirkan , dipulaukan , kerana result aku yang kurang memuaskan.

Persetankan semua tu , aku kini lebih rapat dengan para senior semester 4 dan 6.
Semua assignment aku akan refer pade mereka. Malah turut tinggal 1 dorm dengan diorang. Dan mereka boleh menerima aku sebagai junior mereka.
Oleh sebab itu , aku mengambil kesempatan tersebut untuk mendalami lagi ilmu mereka.
Bagi seorang senior , mereka banyak projek luar dan aku senang untuk join projek mereka. Pada mase yang same belajar dan mengaut pengalaman.






Don’t judge a book by it’s cover

kebangkitan semula selepas jatuh tersungkur , aku berjaya membuang persepsi classmate dengan mendapat markah paling tinggi dalam kelas.
Dan keputusan tu terpampang di board luar kuliah. “Bukan nak cakap ape la kan , tapi citer sini habis sini la kan “, aku dah jadi macam salah sorang TOP STUDENT dalam kelas tu after that incident.
Kalau ade group assignment aku senang dilamar oleh classmate yang lain.
Yang paling best , aku senang menjadi tumpuan lecturer2. Padahal aku pasif je dalam kelas.
Banyak insiden yang menunjukkan BIAS oleh lecturer2 terhadap aku :



Situasi 1 :


“bagus , awak dah ade keyakinan nak meluahkan pendapat dalam kuliah , dulu saye tengok awak senyap je…” 


Situasi 2

“awak dulu pernah repeat paper saye ke? Rase macam pernah nampak” (xtaw la pujian atau kutokan , tapi lepas tu terus ape2 hal refer kat aku) “fizy , this… fizy that…” 


Situasi 3

(group presentation , aku jage slide kat laptop , teammate tengah present ) “ok , next … ok , next… Eh , Fizy ? Awak tak present ke?” – Saye lepas ni la – “ouh , ok… next!” 



Well then , mase ujung2 sem , kitorang ade plan nak buat projek luar sendiri. Disebabkan sibuk dengan projek luar tu la laptop aku hilang. Menangis berkaraokeiy mode aku time tuh… 

That’s all for this moment. Stay tune for next post.


P/S : ahli lembaga penapisan fakta terpaksa menyekat insiden2 yang tidak perlu di hujah kan di sini...


4 comments:

IefaToma said...

Biasalah. yang senyap tu memang selalu dipandang rendah.. Yang cakap kencang tu dipandang.. Padahal habuk pun Tarak....

faheszi_whatever said...

alamak fah...
jgn kantoi kan...
so, i've decided to not post anything regard study in uitm...
>_<"

IefaToma said...

La... kenapa pulok?? Best ape baca kisah2 lama.. huhu...

faheszi_whatever said...

boringg laa...
pasal diri sendiri lak tuu...
nanti aku try post pasal "insiden kejadian"
^_^"
ahahahahhh

Post a Comment

 
Free Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Website templateswww.seodesign.usFree Wordpress Themeswww.freethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree CSS Templates Dreamweaver