Wednesday, October 10, 2012

Cinta Terlarang


Kisah cinta aku dan dia. Victoria nama diberi. Sang dia jejaka idaman aka Flowers Boy. Kami belajar di sekolah yang sama , sang dia ‘sunbae’ ( 순배 ) atau senior di sekolah kami. Seorang putera yang mampu melunturkan hati si gadis. Aku hanya mampu memuja dari jauh. Sedar kedudukan diri ini yang tidak setaraf. 

Bertahun sudah berlalu , aku berjaya menyambung pelajaran di universiti tempatan. Jurusan Seni Kulinari. Aku minat memasak. Sudah norma seorang gadis aku patut pandai memasak. 


 “It's hard to believe in coincidence, but it's even harder to believe in anything else.” 

 ― John Green, Will Grayson


Sebuah kebetulan atau aku lebih menganggap ia adalah JODOH! Sang dia masih lagi senior aku. Tapi kini di peringkat universiti. Demi percaya pada takdir , aku menggasar kan diri untuk cuba lebih rapat dengan si dia. 
Kami senang bergaul , mungkin kerana sama sekolah dan sama bidang , atau juga mungkin kerana si dia sangat memerlukan pertolongan. Kami bertemu di bilik kuliah yang sama. Ternyata si dia mengambil semula kertas tersebut – repeat. Maka kami sepakat untuk bekerjasama. 

Aku dapati si dia banyak berubah. Tidak seperti seorang putera yang pernah aku puja dahulu. Penampilan yang serabut dan kusut masai , berkumis , tiada keyakinan , dan seorang perokok! Sejak dari kecil aku dididik untuk menjauhi perokok. Asap rokok juga membunuh. Serta bau nya yang busuk. Aku berkali-kali menasihatkan si dia supaya berhenti. Namun seruan ku tidak diendahkan. 

Hari silih berganti , kami berjumpa sekadar untuk melunas kan assignment yang di beri. Namun , pada suatu hari , aku terserempak kelibat si dia dan pasangan nya. Mereka begitu mesra , gadis itu tak kurang cantik lagi seksi serta pandai bergaya. Pakaian serta beg berjenama menonjolkan lagi karisma dirinya. Benak ku seperti terhentak sesuatu , aku kembali tersedar. Aku bukan sesiapa atau apa-apa yang sesuai malah layak untuk berdamping dengan nya. Aku sedar diri. Lekas-lekas aku memusing kan badan untuk beredar daripada mereka. 

Tiba di dorm , segera ku baling diri ini ke ranjang. Air mata bodoh ini dengan bergembira mengalir. Aku meng-iya kan. Aku memang bodoh. Mungkin cermin bilik ni tak cukup besar untuk aku nilai siapa diri ini.


 “1 New Message” 

Terpampang di skrin telefon bimbit. Aku buka. Nombor tidak dikenali tertera. 



“Awak kat mane? Saye tunggu kat pantry.” 


Sah! Gerangan si dia. Aku gelisah. Perasaan tak tenteram , berbaur rasa gembira dan sedih. Aku bulat hati untuk keluar dari hidup dia. Aku sianida kan diri untuk melupakan nya. Aku masih punya kawan-kawan sekuliah untuk membantu aku. 

Tiba di pantry , aku mengeluarkan kertas-kertas nota yang perlu dia ada untuk sumber rujukan. Sekilas pun mata kami tidak bertentang. Aku seboleh-boleh menahan eye drop daripada menitis. Si dia pelik dengan sikap aku. 


“Is anything wrong?” 



Tenang dia bertanya. Aku masih diam. Bibir ini bergetar untuk melafaz kan sebuah penolakan. Bibir ini terasa kering , dan keras. Aku sekadar menghulur kertas nota tanda protes. 


“ I have to finish it by myself?” 


Aku tunduk perlahan. Detak hati mengata kan supaya - cepat ambil kertas ni agar aku boleh berlalu pergi. Sedang aku mengelamun , terasa pinggang ku di ragut kuat. Bibir yang kering ini dibasahi oleh bibir si dia. Menggigil badan seram sejuk terkesima dengan perbuatan nya. Otak membangkang sekeras-keras , tapi jiwa bergelodak. 
Permandangan semakin sempit , ekor mata semakin memberat tertutup. Nikmat kucupan itu lebih nikmat tika mata terkatup rapat.


 “I need you.”


 Ikhlas aku rasa kan pengakuan nya itu. Mata nya berkilau mutiara. Aku makin hanyut. Meja pantry menjadi saksi cinta kami pada malam itu. 



*** 

Selesai kuliah , aku berlari anak ke larder tempat penyimpanan makanan untuk menyediakan bahan-bahan  resepi baru. 
Sekilas aku ternampak kelibat mereka berdua. Aku hanya tersenyum. 

Tidak ada sedikit rasa iri. 

Kerana aku tahu , malam nanti akan tiba giliran ku di bilik pantry.


4 comments:

IefaToma said...

Kau nak tulis fan-fiction kah? (eh, kita ber'aku-kau' ke panggil nama?? Dah lupa daa...)


Kerana aku tahu , malam nanti akan tiba giliran ku di bilik pantry. ----> 18 tahun ke atas???

faheszi_whatever said...

fan page -fiction tu haape?
hahahahhhhh...lol!
kite dah tue ler....
thnks fifah!

Azura said...

fizi tulis ke nie?
Best!

faheszi_whatever said...

ye laa zura...
takkan copy paste pulak...
tenkiuu

Post a Comment

 
Free Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Website templateswww.seodesign.usFree Wordpress Themeswww.freethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree CSS Templates Dreamweaver