Tuesday, October 2, 2012

Zaman Junior



Zaman peralihan dari sekolah menengah kepada universiti dan bergelar student. Menuntut di UiTM Shah Alam , bidang Penulisan Artistic. Bermula sebuah transkrip baru demi sebuah diploma.




First time dapat masuk U , teruja giler. Macam-macam scene atau sketsa dah bermain-main dalam kepale hotak. Bilik kuliah , lecturer , assignment , kolej , macam biase kite tengok dalam tb tuu…
Tapi , bidang yang aku amik ni lain dari norma kehidupan. Well , budak Art la kate nye , baju kasual , bergaya , stylo milo , rambut kaler , ketat sendat padat mampat sume ade…
Ok , sem 1 kat uitm paling aku tak boleh lupe. Kenal dengan kawan baru , (tak la ramai sangat , mungkin sebab aku ni pemalu atau kurang bergaul atau mungkin tak HOT!~)
Kawan-kawan adalah segale nye bagi aku time ni , sebab dah kene hidup berdikari kan. Sampai member tak buat assignment aku pon follow tak buat. Repeat same-same next sem makan nye!


 


Nak kongsi sikit perihal ‘Culture Shock’ yang feymes dikalangan freshy . Culture shock menjurus kepade perubahan mendadak yang dialami oleh seorang individu kerana tidak biasa atau menerima secara bulat-bulat budaya baru yang mereka nampak di sekeliling.
Bagi kaum hawa , sudah tentu la perihal tudung. Mase mak bapak hantar daftar cantek manis sweet je bertudung litup. Tapi bile dah bergaul serta bersosial , tudung melebarkan sayap nye lalu terbang jauh ke langit senja…
 Namun , bagi aku pulak. Kejutan budaye yang aku terpakse tempuh adalah berkenaan dengan subjek.
Asas Seni Lakon ? , Asas Tarian ? wtf?




Aku seorang hambe yang pemalu dan keras lagi kayu , tak ensyem pulak tu , nak disuroh berlakon atas pentas depan khalayak?
Menari lemah-gemalai lagi asyik bersenandung lagu Melayu asli hikayat turun-temurun?Memang tak lah.
Maka segala penat lelah serta usaha yang telah aku curahkan untuk mencuba berakhir dengan keputusan : REPEAT!
Maybe tak buat betol-betol la tu , sebab sem2 aku try buang pekong dan malu dapat A terus!
(naseb baek aku tak jadi maknyah lembut , ni ade lagi sikit lemah gemalai tak hilang lagi -_-“ )


Stay tune for next post – Semester 2


 p/s: ade lagi peristiwa hitam yang berlaku dalam sem 1 ni. Tapi macam mengaibkan orang lain serta diri sendiri. Bagi yang dah tahu tu , diam2 je la ye. Bende dah lepas~ ;Peace!


0 comments:

Post a Comment

 
Free Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Website templateswww.seodesign.usFree Wordpress Themeswww.freethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree CSS Templates Dreamweaver