Tuesday, October 30, 2012

Feminisme


Hidup di kota serba canggih dan maju ini membuat kan aku terlalu obsess dengan kerjaya. Setiap detik dan saat itu bertukar emas atau permata. 24 jam sehari aku rasa kan seperti tidak mencukupi. 7 hari seminggu terasa pantas berlalu. 

 Aku Riana. Seorang CEO di sebuah syarikat Perumahan Negara Berhad. Hampir mencecah 40 tahun. Kerjaya sentiasa menjadi keutamaan aku. Arakian harga rumah semakin naik melonjak dewasa ini , aku tidak boleh leka. Peluang ini harus kutatang takkan tumpah. Oleh sebab itu juga aku berjaya bergelar ‘Andartu’ – Anak Dara Tua. 

Aku boleh hidup tanpa lelaki. Segala kejayaan aku sekarang ini diperoleh atas titis keringat aku sendiri. Kehadiran seorang lelaki aku rasa kan sekadar batu bonggolan yang memperlahan kan jentera kerjaya aku. Tambahan lagi , lelaki zaman sekarang ni tak boleh nak percaya sangat. Lebih-lebih lagi dengan asset diri yang telah aku peroleh setakat ni , mungkin mereka akan memandang pada kekayaan aku semata-mata bukan kerana cinta. 

Pada suatu petang , aku melawat tapak rumah contoh untuk berurusan dengan pembeli. Ramai juga yang berminat dengan rekaan dan struktur rumah tersebut. Membuat kan aku makin bersungguh-sungguh untuk menawarkan pakej-pakej yang bersesuaian kepada mereka. 

Lewat petang itu , setelah selesai berurusan. Aku berjalan menuju ke tempat parkir kereta. Aku terdengar suara orang meminta tolong. Berdekatan dengan tapak pembinaan. Akal terus terungkap tentu ada pekerja kontraktor yang kemalangan. Tapi hati kembali berkata , lewat petang begini tiada lagi pekerja yang berada di tapak pembinaan. Jeritan tersebut semakin mendayu-dayu. Lekas-lekas kaki berlari menuju ke tempat kejadian.


“Kurang ajar punya jantan. Aku dah agak lelaki semua nya sama. “ 


Jerit batin ini. Tanpa ku sedari aku telah diikat , mulut ku di gam dengan pita pelekat. Aku hanya mampu melihat kelibat jantan tersebut. Aku kenal benar muka nya. Dia Pengarah Sumber Manusia di syarikat aku bekerja.


“Kau kenal aku lagi? Aku ingat kau dah lupa muka hodoh aku ni…” 

Tangan kasar nya mengusap-usap rambut aku. Aku cuba melawan. Tapi tangan dan kaki ini telah diikat seketat-ketat nya.


“Dulu aku pernah suka kan kau. Sampai sekarang aku masih suka kan kau. Tapi kau sombong. Kau pandang aku sebelah mate je..” 

Kata-kata dia itu menyingkap kembali memori lepas. Tika itu aku hanya pengarah urusan manakala jantan ni urusetia pentadbiran. Dia sering mempelawa aku untuk keluar lunch bersama. Kerap ingin menghantar aku pulang. Tapi aku tidak mengendah kan pelawaan nya.


“Sekarang nyawa kau dalam tangan aku. Aku nak tengok kau boleh berlagak dengan aku lagi ke tak lepas ni..” 


Jantan ni betul-betul dayus! Tangan serakah nya berkeliaran di anggota sulit dan mahkota ku. Aku menangis ketakutan. Namun badan ini semakin lemah dan hanyut dibuai tarikan nafsu. Baru aku bisa nikmati belaian seorang lelaki. 

 *** 


Setelah lelaki itu selesai melampias kan nafsu nya. Diri ini hanya terkulai layu menahan nikmat kepuasan yang tidak terperi indah nya. Lelaki itu hilang dalam kegelapan malam. Aku dengan perlahan menyarung semula pakaian ku dan segera masuk ke dalam kereta. 


Setibanya di rumah , aku ingin membersih kan diri. Kotor dengan tanah dan air melekit. Ketika mandi , kutatapi sekujur tubuh ini di cermin. Liuk lengkok yang menggiur kan. Kaki runcing dan langsing memanjang. Sudah tentu menjadi kegilaan lelaki. Bagaimana mungkin aku boleh tidak perasan selama ini? 


Keesokan nya di tempat kerja aku sengaja mencari fail-fail pekerja dengan alasan untuk berjumpa dengan pengarah sumber manusia. Ketika masuk ke pejabat nya. Darah gemuruh mengalir umpama air terjun yang deras. Lelaki itu hanya tersenyum sinis. Masih terasa kehangatan semalam bersama lelaki itu.


“Ada apa-apa masalah ke puan datang ke opis saye ni?” 


Sindir lelaki itu penuh tajam. Aku tidak peduli lagi. Aku sudah geram! Aku campak kan fail-fail tersebut ke atas meja dan aku segera menerpa ke arah nya. 


Sambungan adengan semalam berulang. 

Tapi kali ini , aku yang mengemudi.

0 comments:

Post a Comment

 
Free Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Website templateswww.seodesign.usFree Wordpress Themeswww.freethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree CSS Templates Dreamweaver