Tuesday, October 30, 2012

Men's Fate


Harap Maaf. 
Untuk tidak memening kan kepala ande. 
Sila baca post - "Women's Life" di bawah terlebih dahulu.
Terima kasih , sorry for the inconvenience.


Untuk tidak bias atau berat sebelah , aku sediakan post jawapan atau tindak balas seorang yang bergelar LELAKI. Tidak semua lelaki sama , meski ungkapan ini sering kali dibidas oleh kaum hawa namun ternyata ramai kawan-kawan lelaki aku yang mampu menidakan pendapat ini. 
Norma sikap seorang lelaki untuk mengambil kesempatan atas seorang wanita yang lemah. Kali ni kita lihat ape tindak-tanduk mereka yang bernama lelaki terhadap situasi wanita dibawah. 


FASA PERTAMA 

Sang lelaki yang sekadar ingin mencuba pada usia muda , mendekat kan diri nya kepada seorang gadis. Memberi kata-kata manis yang ternyata palsu untuk mendapat kan kepercayaan sang gadis yang suci serta naif itu. Setelah dengan gigih memujuk dan mengambil hati gadis tersebut sehingga kan gadis itu merasakan diri nya terlalu disayangi oleh lelaki ini, maka sang gadis dengan rela hati untuk membuktikan sebuah cinta nya terhadap sang lelaki. 
Selepas hasrat hati ini dipenuhi , sang lelaki akan mengabai kan si gadis. Dan si gadis telah berjaya ditipu. 


FASA KEDUA 

Sang lelaki mendekati seorang gadis. Hanya untuk suka-suka. Seperti biasa lelaki ini menggunakan kata-kata manis dan lembut lidah nya untuk menambat hati si gadis. Mungkin juga dengan menggunakan asset yang ada pada dirinya seperti kereta dan kemewahan. 
Namun setelah sang gadis itu berterus terang bahawa si gadis sudah tidak suci dan hina dalam tangisan. Sang lelaki terpaksa menerima dengan rela hati. Atas prinsip yang dipegang bahawa ‘Nobody Perfect’
Sedangkan niat utama sang lelaki hanya lah untuk suka-suka. Hatta gelodak hati dapat dituruti , seperti biasa sang lelaki akan mengabai kan si gadis. Mungkin juga akan terpacul kisah-kisah silam nan hitam gadis itu menjadi ungkitan. Maka sang gadis terguris hati nya. 


FASA KETIGA 

Sang lelaki yang menjadi Pak sanggup atau Cina Buta terpaksa menjadi suami dan menerima serta menanggung dosa silam seorang gadis. 
Bukan setakat tu je , dapat barang spare part second hand
What the fuck??! 


 Ini hanya sekilas pandang kehidupan seorang yang bergelar insan di muka bumi. 
Harap tidak menganggap isu ini serius. 

Kalau ada yang terasa mungkin betol lah apa yang aku rumus kan kat sini. 


THE END

3 comments:

Atiqah Ibrahim said...

berhati2 lah semua manusia di luar sana... :) fizy... nice issue.. :) thumbs up..!

faheszi_whatever said...

trimass! taw xpe , bukan wanita sahaje jd mangse.
laki pn ade.. duniawi semata2

Sidratul Muntaha said...

Fasa pertama memperlihat kritirea yang ada pada seorang play boy sejati.

Nampak tak permainan dia? Heh.

Post a Comment

 
Free Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Website templateswww.seodesign.usFree Wordpress Themeswww.freethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree CSS Templates Dreamweaver