Thursday, August 25, 2011

The Dark Side of Me (Muhammad Faheszi)

Hello guys...
Bersempena belated birthday aku ni , teringin pulak nak share tentang bad behaviour aku dulu...
Harap korang tak kisah , dan still dapat terima aku sebagai Muhammad Faheszi yang ada sekarang...
Bagi siape yang dah bace entry kat bawah ni mesti korang nak taw kan ape yang aku dapat time sekolah kat macam2 jenis sekolah yang ade tu.
Well , are you ready?
Here we go...
Ambo nak stark* citer nih... (*memang ejaan nya begitu ye)

1st of all , bermula dengan sekolah tadika.
Mesti korang terkejut kan , sekolah tadika lagi aku dah buat panas...
Nak di jadikan cerita , abang aku pon pernah masuk tadika yang same , dan ketika die menuntut di situ juga pernah bikin panas.
Kali ni giliran aku pulak , memang anak Mahat kene band la masuk tadika ni...
Time tu , ade sekor berok ni a.k.a budak terejal mane entah , maen lompat2 dari meje ke meje.
Then tibe2 kaki die terseliuh sebab bengong tak pandai lompat.
After that , bile mak die datang nak amik bawak balik , boleh pulak die ngadu kat mak die (anak manje rupenyer) bahawa aku yang tolak die jatuh dari meja?
What the fries???
Dan cikgu pulak boleh backup (ye la kan , depan mak die) marah2 aku balik.
Aku pon ape lagi , mengamok besar lah.
Habis semua fail2 dalam loker aku selerakkan , siap dengan loker2 tu sekali aku terbalik kan (kuat tak). Siap cikgu tu kene sedas 'Bab!' dengan aku.
Habis bapak aku datang , aku pulak yang kene belasah kat umah.
Terbaiikkk!

We go for next chapter , sekolah rendah di SRK Bukit Hampar Segamat.
Name aku dan abang aku memang feymes a.k.a wanted gak la.
Bermula dari darjah satu lagi aku dah kene aim dengan guru besar.
Pernah lah jugak kene tarik sideburn dengan die...
And time tu tak berape pandai sangat buat jahat.
Boring duduk dalam kelas , amik tong sampah dan pura2 pegi buang sampah (padahal nak jalan2 @ ponteng)
Darjah 2 , aku masuk kelas pandai - A.
Lagi lah boring , semua budak skema. Tapi time tu aku minat giler melukis.
Bakat melukis aku mula dicungkil melalui pertandingan melukis Sukan Komenwel 2008.
Antara banyak2 sekolah yang bertanding termasuk sekolah2 jenis kebangsaan Cina , aku berjaya dapat no. 7 untuk kategori tahap 1 iaitu darjah 1-3.
Bayang kan , dari no.1-no.6 sume nye cine pegang...
Okeiy , bermulalah era atau legasi budak "nakal" aku semasa darjah 3.
Aku dah mula malas belajar , ni kan pulak nak gi sekolah.
Mane tak nye , semua budak2 skema belake.
Cube korang bayang kan , time cikgu takde , time tu la kite nak sibuk main kan.
Tambahan pulak mase tu feymes game men pemadam la , ceper la ...
Ade sorang apex ni , terlebih pandai , cikgu pun lantik die untuk incharge.
Korang taw ape die suro aku buat?
Diri kat depan kelas , dan bace sifir 3!
Amik kau , aku pon bace merepek la...sekali die boleh report kat cikgu.
Habis aku kene bace sifir 1-12 kat depan cikgu tu (actually aku hafal je sifir , tapi madah pulak nak bace depan ko kan?)
So , aku pon start la cabut sekolah , bawak baju spare then tukar...beg save la mane2...
Nak dijadikan citer plak , boleh terjumpe kaki ponteng time ponteng tu.
Jadi geng la kan...
Biase la budak2 , semua bende nak try...
Rokok? Tu sudah wajib , tapi disebab kan aku tengok die smoke pon terbahak2 memang tak la aku nak try...
Plus , aku jugak pernah mencuri wallet seorang cikgu perempuan ni.
Die siap suro aku minum air jampi... Habis la aku...
Pendek citer , memang cikgu sekolah ni aim aku sebagai budak nakal yang 'pandai'...
Ade satu kali tu , aku terkantoi dengan cikgu time nak fly , kene bawak jumpe Cikgu HEM , tapi diselamatkan sebab ade cikgu ni cakap :
"Eh , ni Faheszi , kelas 3 ""A"" ..."
Aku selamat sebab A ok!

Then , start la segale duka nestapa , sebelum ni hidup aku penuh dengan kebahagiaan , setiap kali hujung minggu kami sekeluarga akan pergi ke pantai atau air terjun untuk picnic.
Siap beli pelampong kepale katak lagi , aku masih ingat kemanisan moment itu....
Disebab kan wujud nya insan ke-3 , kami sekeluarga porak peranda.
Bermulalah pula liku2 kehidupan yang perlu aku harungi ketika umur aku belom matang lagi...

Darjah 5 , SK Ayer Keroh Melaka.
Aku budak baru , nampak innocent , naive , tapi dalam diam2 aku buat projek baik punye.
Tangan panjang! Itu lah hobi aku ketika itu , semua bende aku nak snatch...
Pernah satu event ni , hari terbuka sekolah tak silap , ade jualan and beli gune kupon , dalam kesesakan orang ramai tu , aku pon mencelah sebagai orang yang konon2 nye nak beli kupon.
Tapi tak pakai duit pon , just berbekalkan mulut yang manis dan keyakinan.
Aku pon cakap " bang kupon rm5 , dah bayar tadi rm10..."
(so , aku dapat kupon rm5 dan cash money rm5 , smart tak?
Tapi alhamdulillah , aku berjaye pegang title ranking no.1 dalam kelas berturut2.
Masalah nye , takde siape yang boleh aku banggakan semase name aku dipanggil untuk mengambil hadiah...~

Darjah 6 , SK Taman Tun Aminah (2).
Mase ni , aku tak berape nak buat perangai sangat , sebab bersama emak aku dan cikgu2 kat sekolah tu sangat mengambil berat tentang situasi aku.
Macam2 jenis pertolongan aku dapat daripada mereka , aku berterima kasih sangat.
Ade sorang cikgu cine ni , die menjadi bapak angkat aku , hari2 die mengambil dan menghantar aku ke sekolah dari rumah.
Belanja aku makan , beli kan barang dapur untuk aku dan juga cikgu2 yang lain.
Siap ade sorang cikgu ni , die suro aku list kan senarai barang yang aku impikan melalui sebuah karangan.
(nasib baek time tu belom ade hp dan segala macam gadget lagi)
Aku just ingin kan sebuah basikal dan peralatan seragam sekolah yang baru.
Sekali rupe2 nye , karangan tu cume cover je , betol2 die bagi aku semua tu...
Aku sangat terharu dan berterima kasih...
Cikgu2 disane semua mencabar aku untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat Universiti.
"Awak kalau dapat masuk U pon dah cukup dah , tu je yang cikgu harapkan..."
Terima Kasih cikgu...~

Okeiy , dah habis part sedey...
Ni la yang Muhammad Asyraf nantikan...
Insiden ketika form 1.
Di SMK Rahmat Melaka.
Sekolah ni sekolah kampung , dah lame sangat , ayah aku dan adik-beradik die pon sekolah kat sini...
Well , disebabkan ni sekolah kampung , aku yang dapat 2A 3B ni dah tergolong dalam golongan2 elit. Kelas 1A1.
Yeah , mase ni aku sangap sangat nak jadi Pengawas.
Tapi tak dapat. So , ade sorang cikgu ni tanye aku , "Math awak dapat berape?"
Aku jawab la A , terus dapat jadi Pengawas Koperasi @ KO-OP.
Tugas aku just jage kaunter koperasi mase rehat.
Derrr , kat atas tadi aku ade mention kan aku ni "Panjang Tangan".
So , ape laga* (dengan niat) , peluang dah ade depan mate.
Mase mule2 aku just kelepet rm10 je paling banyak.
Tapi bile dah naik pangkat , aku dah boleh kire duit sales.
Terus aku kebas semua duit sale tuh.
Sehari ade la dalam rm50-rm100 gak...
Sekali kantoi siot , dorang kire2 rm2000 hangus , habis aku kene investigate.
Kes polis okeiy! Koyak rabak baju sekolah aku kene campak atas meje...
Adoiy , memang suweiy tol...
Yang paling tak boleh blah , cikgu2 yang kenal aku cakap ape kat aku korang taw? :
"Faheszi , saye tak sangke perangai awak macam ni... I really dissapointed with you..."
(sentap sey ayat , mane tak nye , budak pandai , baik dengan cikgu , tak pernah buat perangai...~)
RM2000 , banyak kan? Aku pon tak perasan aku dah cilok duit banyak tu...
Macam2 bende aku beli , PS1 , kereta kontrol , skuter , etc...
Last2 semua tu kene pulangkan balik.
And aku terus lari ke pangkuan emak aku , sebab bapak aku dah tak nak jage aku atas kesalahan yang telah aku lakukan...

After that , sampai la aku di Johor Bahru.
Aku agak risau dengan kes aku yang belom settle kat sekolah lame.
Tapi cikgu tu dah maaf kan. Dengan pesanan : "Faheszi tu budak pandai , cerah mase depan die , tak pe lah , saye maaf kan die. Harap die jangan buat pasal lagi dekat sekolah lain..."

So , tercampak lah aku ke SMK Kangkar Pulai.
Seperti ape yang korang kenal aku selame ni bukan lah diri aku yang sebenar.
Sesungguh nya aku dah serik dengan perangai lame...
Maka , disebab kan itu , aku macam nak tergelak je tengok agas2 yang baru nak naik kat SMKKP tu yang langsi and poyo.
Huhh , aku dah puas dengan semua tu , bosan pon ade...
(ade lagi citer yang melibatkan background aku , tapi ia terlalu sensitive dan personal + private...biarlah aku seorang yang tahu)
Nasib aku baik sebab aku dikelilingi oleh kawan2 yang boleh membawa aku ke jalan yang lurus.
Thanks Guy...

Ngexxx
>_<"

0 comments:

Post a Comment

 
Free Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Website templateswww.seodesign.usFree Wordpress Themeswww.freethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree CSS Templates Dreamweaver