Tuesday, August 9, 2011

Nasib Seorang Waiter



First of all, ape itu waiter?


Die punye job descrition ialah:

Take orders and serve food and beverages to patrons at tables in dining establishment.



Thanks sangat2, mungkin kerja aku sekarang ni dipandang hine atau rendah...


Aku nak tanye korang la kan, sebagai contoh, korang gi makan kat mamak atau restoran atau kedai makan, contoh la diorang ade buat salah seperti tersalah order, atau meja kotor tak lap, adekah ande2 akan memarahi atau mungkin memanggil mereka dengan nada yang sangat mengjengkelkan?



Seperti di bawah ini???












Kite semua kene ingat, mereka2 ini semua juge manusia, makhluk Allah, mempunyai perasaan dan masalah masing2.


Kite tak taw latar belakang diorang, asal-usul diorang, dan kite tak layak nak jugde mereka.


Aku bercakap mewakili pihak mereka bukan sebab aku salah seorang daripada mereka, tapi aku paham dan kenal siape mereka...


Aku just berharap, kite sebagai orang Melayu, Islam, 1Malaysia, lebih bersopan santun dan be considerable...



Jangan jugde diorang malas buat keje, tak taw nak buat keje...















Aku tertarik dengan pendirian segelintir wanita barat yang mengambil kire kriteria seorang lelaki yang menghormati 'waiter' @ pelayan lebih layak untuk dibawa date dan berkahwin...



- Thanks, I agree with you...



Well, proudly speaking, aku memang pernah kerja kat tempat2 yang ade class, dan sekarang aku berkerja di tempat low class.


Tapi ini tak bermakne aku sampah!


Korang mampu ke nak berkerja kat tempat2 yang pernah aku keje dulu?


Paling 'senang' try la apply kat Starbuck, tengok dapat tak dapat kan.

(ayat di atas memang berbaur takbur, sebab aku tengah bengang and marah!)


Nak tahu kenape? Sebab ade mamat poyo ni panggil aku untuk order air dengan gelaran yang sangat haram...


Demi mencari rezeki yang halal, aku telan je makian beliau, biarlah tuhan yang lebih memahami keadaan tersebut...



Well, teman rapat aku pernah beri nasihat, bahawe die tak berape suke atau senang dengan pekerjaan aku sekarang...


Dia lebih suke aku bekerja di tempat yang setanding atau setaraf dengan pengalaman aku...


Dan orang itu adalah Featy Baby Sera. Terima kasih atas ke-prihatinan anda sebagai seorang teman...



Aku akan berusehe untuk mendapatkan kerja yang setaraf dengan harge diri aku...


Dan sudah tentu setimpal bayarannya...



p/s : Untuk mendapat kehormatan daripada orang lain, kita harus menghormati diri sendiri dan orang di sekeliling kita ok?


>_<"

0 comments:

Post a Comment

 
Free Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Website templateswww.seodesign.usFree Wordpress Themeswww.freethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree CSS Templates Dreamweaver